Forretningsværdi med data og AI
Dine data kan skabe endnu større forretningsværdi, når de bliver analyseret og anvendt optimalt.
Data er rygraden i moderne forretningsudvikling. Effektiv indsamling, lagring og håndtering af data er afgørende for innovation og vækst. Når data analyseres og anvendes strategisk, skaber det endnu større værdi for virksomheden.
Med en datadrevet tilgang til forretningsudvikling og en solid datastrategi kan beslutningsprocesser optimeres, arbejdsgange effektiviseres, og innovation fremmes på tværs af brancher.
Hvad får du ud af dagen?
Arrangementet giver indsigt i det potentiale, der ligger i dine data og viden om, hvordan du kan omsætte dem til konkret værdi. Vi vil gennemgå praktiske eksempler og diskutere, hvordan virksomheder med en strategisk tilgang kan bruge moderne datateknologier såsom AI og RPA (robotteknologi) til at skabe konkurrencemæssige fordele.
Du får viden om:
- Hvordan data og AI kan skabe forretningsmæssig værdi.
- Hvordan man skaber en virksomhedskultur, hvor data bruges aktivt til at understøtte ledelsesbeslutninger.
- Hvordan du opbygger en datastrategi.
- Hvilke muligheder og potentiale, der gemmer sig i dine data.
- Konkrete projekter, der anvender moderne teknologier.
Fokus på strategi og eksempler
Kristina Risom Jespersen fra Aarhus Universitet vil dele sin viden om datademokrati og vigtigheden af at skabe en virksomhedskultur, hvor data bruges aktivt til at understøtte ledelsesbeslutninger. Hun vil også diskutere, hvordan virksomheder kan øge deres datamodenhed og sikre, at deres datasystemer er organiseret optimalt, så data flyder effektivt fra input til beslutningsgrundlag.
Johan Rolsted Kruse fra Inspari fortæller i sit oplæg om, hvordan SMV'ere kan omsætte data til konkret forretningsværdi. Der har været talt meget om AI de sidste par år, men heldigvis er fokus nu rettet mod at skabe reel forretningsværdi frem for blot at implementere teknologi for teknologiens skyld. Johan vil introducere strategi, værktøjer og processer og præsentationen tager udgangspunkt i konkrete eksempler. Dette inkluderer både klassiske og evigt relevante projekter, men specielt ”moderne” projekter, der udnytter datateknologier såsom nye platforme, AI og RPA. Formålet er at inspirere jer til at tænke stort og vise, at implementering af disse teknologier ikke er så kompliceret, som det ofte lyder til.
Niels Bering Larsen, Borg Automotive: I en international produktionsvirksomhed er data limen i alt fra planlægning, optimering og generel ledelsesstøtte – i alle funktioner – fra HR til Kvalitetssikring. Med udgangspunkt i Borg Automotive Groups datalandskab, vil du i dette oplæg høre, hvordan virksomheden kontinuerligt arbejder med at skabe mere værdi ud af data fra alle processer, samtidigt med at den gode user adoption sikres.
Mød oplægsholderne
Johan Kruse, Inspari
Johan er director i Inspari. Med mere end 1200 projekter bag sig har Inspari bevist værdien af at omsætte data til handling. Inspari specialiserer sig i at transformere forretningsdata til handling, hvilket hjælper virksomheder med at digitalisere, sætte nye dagsordener og erobre nye markeder.
Kristina Risom Jespersen, Aarhus Universitet
Kristina er Associate Professor ved Aarhus Universitet, Department of Economics and Business Economics. Hendes ekspertiseområder omfatter Business Intelligence, Data-driven management, Evidence-based decision-making, Digital innovation management og Technology use/acceptance (i5.0).
Niels Bering Larsen, Borg Automotive Group
Niels har som CIO ansvar for IT og digitalisering hos BORG Automotive. Virksomheden har hovedkontor i Silkeborg og 2.200 medarbejdere spredt over Europa. Som CIO arbejder Niels og hans team primært med it-drift og sikkerhed samt forretningsapplikationer og business intelligence.
Hvem bør deltage?
Arrangementet er målrettet virksomhedsledere, beslutningstagere og forretningsudviklere, der ønsker at forstå, hvordan data og AI kan anvendes til at træffe bedre beslutninger, optimere forretningsprocesser og skabe værdi for deres virksomhed.
Du kan deltage i vores arrangement gratis, men det er vigtigt, at du husker at tilmelde dig.
Da der er en max kapacitet på 30 deltagere, er det en god ide ikke at vente for længe med at tilmelde sig. Vi opfordrer derfor også til, at man husker at melde afbud i god tid, hvis man skulle blive forhindret i at deltage.
Arrangementet er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen og afholdes i samarbejde mellem DigitalLead og TechCircle.
Oversigt
- 29. okt. 2024
- 08.30 -11.30
- Aarhus Universitet/Alexandra Instituttet, Lokale: ADA-333 Åbogade 34, 8200 Aarhus N
- Gratis, tilmeldingsfrist den 28. oktober 2024 kl. 12.00