Gå til hovedindhold

Fra data til værdi

Virksomheder og organisationer ligger typisk inde med store mængder af data, som først får værdi, når data bliver analyseret og anvendt

Med datadrevet forretningsudvikling har virksomheder mulighed for i høj grad at fremme deres beslutningsgrundlag og derved f.eks. øge vækst. Teknologier i dag gør det muligt at indsamle, analysere og fortolke på data som aldrig før, hvilket kan skabe værdifulde indsigter.

Ved at databelægge hele eller dele af organisationen og miljøet omkring os, bliver man i stand til at sige noget om det nuværende forretningsgrundlag, og hvor der findes forbedringsmuligheder.

Der er dog også barrierer forbundet med arbejdet med data, som man må være opmærksom på. Datakvalitet og datarelevans kan have indflydelse på, om det er de rigtige, retvisende indsigter, man kommer frem til.

Store datamængder kan også hurtigt blive overvældende og uoverskuelige. Helt lavpraktisk er det vigtigt for virksomheder at forholde sig til, hvad de ønsker at opnå med data, inden de giver sig i kast med at analysere.

Du vil høre om

  • Muligheder og potentialet, der gemmer sig i dine data.
  • Ledelse af datademokrati.
  • Den strategiske håndtering og organisering af data-systemet i virksomheden.
  • Konkrete projekter i markedet.
  • Inspiration til at tænke stort med data.

Oplægsholdere

Glæd dig til at høre mere om datadrevet forretningsudvikling fra to eksperter på området:

Johan Kruse, er director i det førende data consultancy, Inspari. Med mere end 1200 projekter bag sig har Inspari bevist værdien af at omsætte data til handling. Inspari specialiserer sig i at transformere forretningsdata til handling, hvilket hjælper virksomheder med at digitalisere, sætte nye dagsordener og erobre nye markeder.

Kristina Risom Jespersen er Associate Professor ved Aarhus Universitet, Department of Economics and Business Economics. Hendes ekspertiseområder omfatter Business Intelligence, Data-driven management, Evidence-based decision-making, Digital innovation management og Technology use/acceptance (i5.0).

Målgruppe

Arrangementet er målrettet virksomheder, der er nysgerrige på potentialerne inden for datadrevet forretningsudvikling. Vi henvender os til jer, der ønsker at opnå strategisk værdi med den data, I i forvejen lægger inde med - og søger måder at skabe struktur, navigere i og anvende større mængder data, samt strategier til at omdanne data til indsigter via dataanalyse og efterfølgende visualisering, som I kan træffe informerede beslutninger ud fra.

Vært

DigitalLead er vært på dette seminar og tilmelding foregår via deres hjemmeside

 

Tilmeld dig her

Sidst opdateret: 2. maj 2024